Vilsna danskar

Idag har jag kört hem till Lörby igen. Stax innan Tingsryd (jag skulle till farmor och farfar), ser jag ett äldre par står längs med vägen och tittar på en karta.  De såg lite förbryllade ut så jag stannade och frågade ifall de behövde hjälp. Det visade sig vara dansksar och hade kört från Växjö och hade nu kommit på villovägar på vägen till Hult. Jag kan ju erkänna att jag inte hade en aning om var Hult låg, men efter att ha tittat på deras karta visste jag på ett ungefär och jag förklarade hur de skulle köra. Herren blev väldigt glad och tackade och böjade prata en massa och jag förstod inte hälften av vad han sa. Att danska ibland ska vara så svårt att förstå? Men men, det blev glad för hjälpen i alla fall och jag hoppas att de hittade fram till slut.

Så har ni hittat några vilsna danskar idag så kan det ha varit jag som lett dom på villospår, jag har ju lite svårt att skilja på höger och vänter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0