Nytt försök med filmrepliker

Jag vet inte om ni som läser inte har ett sinne för lekar eller om ni tyckte att det var svårt, så jag gör ett nytt försök. Denna gången har jag tagit ännu lättare repliker som antingen är en "catch phrase" från en film eller där repliken innehåller ledtrådar till vad filmen handlar om. (Alla filmerna är välkända och några är oscarvinnare!) Enjoy!

1. "Are you gonna arrest me for smoking?" (1992)

2. "Well, seeing as I have no former legal training and Ed here was losing all faith in the systen I simply went out and preformed sexual favors. 643 blow jobs in 5 days. I´m really quite tired." (2000)

3. "I should tell you...I´ve given serious thought...to eating you wife." (2001)

4. "Do you believe in ufo´s, astral projections, mental telepathy, ESP, clairvoyance, spirit photo-graphy, telekinectic movement, full transmedium, the Loch Ness monster and the theory og Atlantis? - Ah if there is a steady paycheck in it I´ll believe anything you tell me."  (1984)

5. ..."Father to a murdered son, husband to a murdered wife, and I will have my vengeance in this life or the next." (2000)

Kommentarer
Postat av: Hille

1.basic instinct

2.erin brockovich

3.hannibal

4.?

5.gladiator

2009-04-10 @ 20:13:19
Postat av: Jeanna

Rätt! :o) Inte visste jag att du var en sådan moviebuff!

Den fjärde filmen handlar i stort sett om det som repliken ihhehåller. Har även gjort uppföljare till den första filmen som denna repliken kommer ifrån. Faller under genren komedi.(Det är ignen bra film men den tolkades nog lite som cool under det härliga 80-talet.)

2009-04-10 @ 21:25:26
Postat av: pluggisen

den sista kunde jag iaf xD

2009-04-10 @ 22:39:22
Postat av: Jeanna

Trodde att nummer fem skulle vara en av de lättaste. Bara en kvar, se vem som kan lyckas knäcka den?

2009-04-10 @ 23:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0