Snickare Jeanna

Jag har beslutat att vi ska köpa en ny sängram till sängen i torpet. Eller vänta, låt mig formulera om det där; Jag har kommit med förslaget att köpa en ny sängram och Chrisse höll med. Inte för att det egentligen är något fel på den vi har, men jag gillar inte helt stilen och färgen samt att jag helst hade velat ha en sängram utan fotgavel. Chrisse skickade mig en bild på en säng till salu som hade gjorts om från en gammal kökssoffa, vilket var coolt. Fast, jag hade redan i mitt huvud börjat skissa på en egen sänggavel som jag hade tänkt att bygga...

Nu kanske flera utav er säge i era huvud "Kan Jeanna snicka?". Svaret på det frågan är "förmodligen".  Inte för att jag har snickrat mycket i mina dagar, men det har aldrig förr hindrat mig. Det är mycket saker som jag aldrig förr har gjort men provat på och klarat det gallant! Det är bara att ge sig fan på att man kan det och sedan göra det, it´s all in the head! (Jag har för tusan renoveat X antal rum helt själv det senaste året med bra resultat och det är bara lite av de saker jag har givit mig fan på att jag kan!)

Jag berättade för Chrisse att jag hade tänkt snickra en sänggavel och den stackaren verkade lite tveksam. Fast, han har iofs inte sett min skiss. Chrisse har en ljusslinga som jag hade tänkt bygga in i gaveln så att det blir ett härligt backlight. Det här kommer att bli toppen!

Hrm, jag snickarade faktiskt en present till Jamie när jag var väldigt ung. Jamie hade en massa små gröna krigare (ca 4 cm höga) som han lekte mycket med som liten. En dag fick jag för mig att han behövde en form att plattform till de där krigarna som jag snickrade ihop till honom, den hade en grind och allt. Så nog kan jag om jag bara vill! ;o)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Låter spännande! Det är kul att skapa! Lycka till!!!

2009-04-10 @ 11:01:38
Postat av: Jeanna

Tack så mycket Cissi! :D

2009-04-10 @ 13:58:21
Postat av: c

blev ingen säng/soffa... den var för 80-madrasser och då var det inte intressant.



Har redan ett antal kökssoffor som ja kan bygga om själv isf.



vi får lösa en annan "arbetsbänk" :D

Få¨r kolla på dina skisser sen.

Puss

2009-04-10 @ 20:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0