Skev åldersuppfattning?

Jag har en sådan där natt då jag inte alls kan sova, hur mycket jag än försöke så är jag klarvaken. I brist på annat sitter jag vid datorn i kombiation med att titta på TV. Jag upptäckte precis att första säsången av Arkiv X har börjat sändas om nätterna på 4:an.

Jag har inte sett Arkiv X på runt tio år tror jag, men jag minns i alla fall att jag ansåg att Scully borde vara i 30-årsåldern (dvs "gammal") när jag sist såg ett avsnitt. Nu upptäcker jag helt plötslig att Scully för tusan måste vara runt 25 eller något när serien först spelades in och att hon såg flera år yngre ut än vad jag gör idag. Så...jag var ju helt enkelt tvungen att kolla upp saken. Det visade sig att Gillian Anderson är född 1968 och den första säsången av Arkiv X spelades in 1993, ja ni kan ju räkna själva...

Så vad jag för tio år sedan ansåg gammalt, anser jag nu se ungt ut...


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jo men visst, det är ju så det är. Ju äldre man blir, desto yngre blir de andra som är runtomkring oss. Det gäller ju även tvärtom; när man var 18 tyckte man ju själv att man var vuxen. Men idag när jag ser en 18-åring så tycker jag fortfarande den är "bara barnet". :-)

2009-04-10 @ 11:00:25
Postat av: pluggisen

har inte heller kunnat sova inatt, relationsproblem skala större...

2009-04-10 @ 11:28:03
Postat av: lammköttet

haha jovisst gamling så är det hihi :)

2009-04-10 @ 11:28:39
Postat av: Jeanna

Cissi - Instämmer. När jag var tonårig tyckte jag att var jag jättestor och kunde allt och lite till. Ny kan jag nästan tycka att mina föräldrar var galna som vågade skicka iväg mig ett år till USA när jag var 17 år! Tjam kanske inte riktigt men nästan... ;o)

Pluggisen - Hoppas det ordnar upp sig till det bättre!

Lammköttet - Mmmm, visst är vi! ;o)

2009-04-10 @ 13:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0