Skenet kan bedra

Tänk ,så fel man kan ha i sitt liv ibland. Man kan ibland vara hur säker som helst på att man känner en människa och att det som den personen utger sig för att vara överensstämmer med verkligheten. Man kan se upp till någon, beundra någon och till och med älska någon och aldrig tro något ont om personen i fråga. Man kan gå i godo för denna människan, försvara honom inför andra och gråta över honom.

Men så kan något inträffa, något som bevisar att allt det som man trott sig veta och trott sig känna ha varit fel och att man har blivit förd bakom ljuset. Att allt inte var så vackert, oskyldigt och underbart och att allt som glimmande inte var guld. I denna situationen är det svårt att hantera verkligheten för man var så säker på sin egen sanning och att få den så förstörd kan vara förkrossande.

Jag gick på det en gång, men jag upptäckte  sanningen innan det var för sent och jag gick min väg. Visserligen var jag förstummad över mitt misstag, men jag tog mig samman och gick min väg. Jag är ledsen att du nu med har råkat ut för exakt samma sak, att även du har blivit förd bakom ljuset och insett att allt det som glimmade inte var guld. Även om jag själv inte är inblandad denna gången, kan jag inte låta bli att bli än mer äcklad av denna händelsen. Jag hade så fel om honom, så otroligt mycket fel....

Kommentarer
Postat av: pluggisen

usch ja! Lurad är nog ett bra ord

2009-04-20 @ 21:51:52
Postat av: Jeanna

Mmm, jag kan föstå att du känner så! Jag är ledsen för din skull i alla fall men samtidigt glad övr att du upptäckte sanningen till slut, även ifall den var smärtande...

2009-04-20 @ 22:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0