Silhouette solglasögen

I början på våren för tre år sedan beslutade jag mig för att köpa ett par riktigt solglasögon. Jag hade tidigare använt mig av ett par jag köpt i Brasilien som var hel underbara men det hade gått sönder och jag hade därefter använt mig av billigare varianter som jag hade köpt i affärer som HM. Dock tyckte jag inte att dessa var till stor hjälp för mig, speciellt inte när jag körde bil. (Eftersom jag tar astmamedicin kan en av bieffekterna vara vidgande pupiller.) En dag i början på den våren råkade jag titta på ett avsnitt av Oprah, och den dagens avsnitt handlade om "Oprah´s favorite things". En av sakerna som togs upp i det avsnittet var Silhouette solglasögon och jag förälskade mig i dom direkt! Jag kollade upp vart man kunde köpa dom och den närmaste platsen var Köpenhamn (och dit tänkte jag inte åka för ett par solglasögon).

Ett par månader senare åkte vi till USA och tänka sig, på flygplanet kunde man till min glädje köpa just dessa glasögon. Jag visade dom för mamma och hon gillade dom fram tills hon fick reda på var de kostade och köpte jag dom var jag inte klok enligt henne (hon nästan mer eller mindre förbjöd mig). Jag frågade Jamie och Cissi om råd (som satt några säten bakom mig och mamma) och Cissi tyckte att eftersom jag inte använde glasögon eller linser i vanliga fall kunde det väl vara okej att lägga pengar på ett par riktigt solglasögon. Så jag köpte dom... Men eftersom jag inte orkade ta diskutionen med mamma just då gav jag dom till Jamie, som senare lämnade dom till mig när mamma inte såg... Fegt jag vet, men de solglasögonen är helt klart en av mina bästa köp någonsin. Jag älskar dom!


Får jag presentera mina älsklingar: Silhouette. NASA:s officiella sölglasögon, gjorda i titan och vägen 18 gram. De är gudomliga att ha på sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0