Psykologilärare

Äntligen har Helena börjat på sin pykologikurs och jag är numera utsedd till psykologilärare, jippi! Jag har så smått börjat plugga med Helena över nätet. Helena frågade om vi skulle vänta med psykologin tills jag kom upp till Växjö och kunde titta i boken, men jag svarade stöddigt och självsäkert (*skrattar*) att när det gällde psykologi, och då speciellt på den kursnivån, behövde jag inte några böcker. Allt gick bra tills vi började komma in på fallbeskrivningarna och Helena skulle svara på dessa utifrån olika teorier. Tre utav dom var helt självklara för mig men de andra två? Va, är det verkligen säkert att detta ska ingå i fallbeskrivningarna? För det första är den enda en behandlingsform och den andra en teori som inte änvänds i dagens psykiatri. Hm... Jag får nog ta mig en titt i hennes bok för jag tycker att det är lite märkligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0