Nyfiken på andra?

Några av mina kompisar har varit ihop med sina pojkvänner otroligt länge, längre än vad de flesta äktenskap håller. Dvs. att de träffades som ugna har har hållit ihop sedan dess. Jag anser inte att det är något fel med detta (så missuppfattar mig inte nu) och jag kan tycka att det är gulligt att ha hållit ihop så länge. Samtidigt vet at att deras erfarenheter med andra killar går att räkna på en hand, så jag undrar: Undrar man i dessa situationer inte hur det är att vara med andra när det enda man nästan bara känner till är der förhållandet man är i?

Min mamma har alltid sagt att man ska röra runt i grytan och inte gifta sig förran man är över 30, och jag anser faktiskt att hon har rätt, i alla fall när det gäller mitt liv. Jag har flera gånger i mitt liv ansett mig har varit kär och älskt någon samt att referensramen av vad som är bra sex har flyttats under årens lopp m.m. Min referensram för vad jag egentligen vill ha har också flyttats, ibland har man träffat någon som har haft egenskaper som man trodde man var ute efter och som det sedan visade sig att man inte alls gillade. Jag behöver inte fundera på vad jag missar nu när jag är i ett förhållande för jag vet, jag har provat på allt mellan himmel och jord, så jag vet "vad jag går miste om". (Jag vet att i alla fall två utav er som läser anser att jag är allt för frigjord för er smak, men...jag håller som sagt inte med. Med erfarenhet kommer kunskap och jag kan nog säga att jag har haft betydligt roligare än vad ni har haft och jag tror jag känner mig själv bättre än vad ni gör också.)

Detsamma gäller för killar. Jag hade inte velat vara tillsammans med en kille som inte hade en massa erfarenheter. Jag hade velat veta att min kille hade provat på en massa olika saker så att även han vet vad han vill ha samt att han ska veta vad han går miste om. Hade jag träffat en kille som kanske endast hade haft sex med fem tjejer så vet i tusan alltså... tror jag hade skickat iväg honom och bett komma tillbaka när han nådde 30 eller något. Jag vill inte vara ihop med någon som undrar eller funderar på andra, som har frågor och som innerst inne vill utforska.

Jag tror faktiskt att en av anledningerna till att jag och Chrisse fungerar så bra ihop är att vi båda är väldigt erfarna. Vi har båda provat på en massa annat, vi vet vad vi vill ha och vad vi går miste om men vi väljer tveklöst att vara ihop med varandra. Vi vet vad som finns där ute och att det som erbjuds är inget emot det han och jag har ihop.

Kommentarer
Postat av: pluggisen

Mycket bra skrivet!!

2009-04-14 @ 13:46:04
Postat av: pluggisen

Jopp det är jag, blev helt paff den dan jag hamnade här, men du har bjudit mig på spännande läsning må jag säga,inte för att det spelar nån roll längre.. hehe. Tror det var Maria som kommenterat på min blogg och så gick jag in på hennes.. nåt sånt :P

Tack! :)









2009-04-14 @ 13:52:22
Postat av: Jeanna

Hihi tackar. Kul att du har hittat hit i alla fall och tack för alla dina kommentarer! :o)

2009-04-14 @ 16:35:12
Postat av: Marina

ja du...jag känner inte att jag missat något baraför jag varit ihop med Roger så länge. jag tycker det varit skönt att slippa alla misslyckande förhållanden, all gråt och olika ragg...

Visst någon gång har man funderat "tänk om" och så men gräset är inte grönare på andra sidan...hehe

men som sagt är vi ju alla olika och bara man är nöjd själv så...

2009-04-14 @ 20:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0