Name that 80´s song

Jag älskar 80-talslåtar, så här kommer en ny liten tävling. Vilka 80-talslåtar början på följande sätt? (Både artisterna och låtarna är välkända...inte fuska nu!)

1. "Well I guess it would be nice If I could touch your body I know not everybody Has got a body like you"

2. "She's got a smile that it seems to me Reminds me of childhood memories Where everything Was as fresh as the bright blue sky"

3. "I saw him dancin there by the record machine I knew he must a been about seventeen The beat was goin strong Playin my favorite song"

4. "Its close to midnight and something evils lurking in the dark Under the moonlight you see a sight that almost stops your heart"

5. "We both lie silently still In the dead of the night Although we both lie close together We feel miles apart inside"

6. "Traveling in a fried-out combie On a hippie trail, head full of zombie I met a strange lady, she made me nervous She took me in and gave me breakfast"

7. "I gotta take a little time A little time to think things over I better read between the lines Incase I need it when Im older"

8. "You dont have to be beautiful To turn me on I just need your body baby From dusk till dawn"

9. "Your lights are on, but you're not home Your mind is not your own Your heart sweats, your body shakes Another kiss is what it takes"

10. "I've never seen you looking so lovely as you did tonight  I've never seen you shine so bright !

Kommentarer
Postat av: Klara

Här kommer mina förslag som jag faktiskt tror stämmer eftersom jag nynnat alla låtar i huvet nu :)Några av låtarna är riktiga favoriter till mig!!!



1. George Michael- Faith

2. Guns ´n Roses- Sweet Child O´Mine

3. Joan Jett- I love Rock N´Roll

4. Michael Jackson- Thriller

5. Poison- Every Rose has it´s Thorn

6. Men At Work- Land Down Under

7. I wanna know what love is- Foreigner

8. Tom jones- Kiss

9. Robert Palmer- Addicted to love

10. Chris De Burgh- Lady in Red

2009-04-19 @ 21:26:49
Postat av: Klara-Maja alltså...:)

Som gissat låtar ovan...

2009-04-19 @ 21:50:27
Postat av: Jeanna

Men? Ojda... Jag är imponerad! Du kammade hem alla! Fast...om jag ska vara riktigt petig så på låt nummer 8 var jag egentlgien ute efter Prince, men Tom Jones har gjot låten också senare så du får rätt för det! ;o) Grattis!

2009-04-19 @ 21:53:30
Postat av: Klara-Maja

Du har så rätt så! :)Prince gjorde den först fast jag gillar tjuren från Wales´ version bättre. Var det inte ganska tätt de spelade in den låten..? Typ Prince -86 och Tompa -88 eller nåt ditåt..?

2009-04-19 @ 22:51:15
Postat av: Jeanna

Hihi, yes, du har rätt. Prince ´86 och Tom ´88. Hm...att du kunde det?

Va? Näää! Inte en chans att Tom kommer i närheten av Prince! Prince är överlag en av de bästa artisterna på 80-talet! Tillhör klart mina favoriter!

2009-04-19 @ 23:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0