Mr Musci

En väldigt jobbikg kille ringde just från Mr Music och ville trycka på mig en skiva. Jag sa artigt nej tack men han vägrade att ge sig. Jag sa att jag i stotsett bara använde min Ipod och han sa att det faktiskt var olagligt att ladda ner musik och jag förklarade fenomenet Istore för honom. Sedan försökte han med att det gick ju faktiskt att överföra musik från en skiva till Ipoden. Jag svarade visst med att det inte var något jag ville ägna mig åt och avböjde åter igen artigt hans erbjudande. Till slut fick han surt ge upp...

Att säljare inte kan hantera ett nej utan måste tjata hål i öronen på en? (Och hur många köper skivor på prenumeration nu för tiden?)

Kommentarer
Postat av: Cissi

...med tanke på mitt inlägg om försäljare igår kan jag ge dig följande tips: Använd frasen "Jag vill inte." Den använde jag själv igår och den var otroligt effektiv. För vill man inte, så vill man inte. Punkt slut.

2009-04-16 @ 08:05:50
URL: http://cissimagnesjo.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Tack för tipset! Ska köra med det i fortsättningen! :D

2009-04-16 @ 08:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0