Missat samtal

Jag är en sådan person som om jag ser att jag har ett missat samtal, antingen på hemtelefonen eller mobilen, så ringer jag upp. Vare sig jag känner igen nummret eller inte, så ringer jag upp så fort jag kan. Visst, eftersom jag nu inte är hemma i Lörby så ofta, så kan jag ibland missa ett nummer på den telefonen om nu någon har ringt dit. Men det är ytterst sällan som jag missar att ringa tillbaka till någon.

När jag försöker få tag på någon och personen inte är tillgänglig, gillar jag inte att den personen inte ringer tillbaka! Jag kan hålla på att ringa, eller på annat sätt försöka få tag på en person, men inte lyckas och personen ifråga hör inte av sig tillbaka. Det är precis som om att om jag nu vill den personen något är det inte hennes/hans problem och han/hon struntar därför i att höra av sig tillbaka.

Jag ger upp!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Då får jag väl erkänna att jag är precis en sån person som du avskyr:) Jag ringer aldrig upp. ALDRIG. Jo, om mamma eller pappa har ringt. Eller Johan. Men annars orkar jag fanimej inte.



Fast om någon hade ringt mig typ 5-6 gånger hade jag kanske gett upp till slut och plockat upp luren:) Vem är det du försöker få tag på?

2009-04-07 @ 15:35:56
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Men Cecilia da, va? Är du en sådan person? Fy skäms! ;-) Nej da...

Nu på senare tid har jag försökt få tag på en kompis jag skulle lämna lite saker till.

2009-04-07 @ 17:30:52
Postat av: Lotta

Om den som ringer mig inte lämnar ett meddelande på telefonsvararen så ringer jag inte upp, för då var det antagligen inget viktigt. Människor ringer varandra hela tiden bara för att tugga och det har jag inte tid med. Livet är för viktigt! Dessutom har vi uppfunnit mobiltelefonen nu och per sms kan man kortfattat meddela vad man vill istället för att jaga någon per telefon. Om någon inte svarar eller ringer tillbaka finns det alldeles säkert en orsak till detta och den orsaken finns säkerligen kvar oavsett hur många ggr du ringer på en timme! Fram för mindre telefonterror, tycker jag. Det är tillräckligt stressigt i samhället idag ändå.

2009-04-08 @ 22:00:51
Postat av: Jeanna

Intressant att en "okänd" människa är inne och kommenterar och går igång på endast detta inlägget...



Så om du inte är en person som vill "tugga", är inget jag kan lägga mig i. Vissa gillar det och andra inte och anser du att du inte har tid för det och att livet är för viktigt så är bra för dig antar jag? Nu handlade iofs mitt inlägg INTE om att ringa till någon och bara tugga, utan när man ringer till någon och vill något, dvs att det finns ett speciellt ändamål till samtalet.

Personligen så ringer jag bara människor när jag vill dom något. Eller okej, till min familj och några av mina närmaste vänner kan jag ibland bara ringa för att säga hej och höra om de är okej om jag nu inte har pratat med dom på ett tag (de gör det samma med mig). Jag ser inte detta som "tugga" utan endast som ett bevis på att någon bryr sig och jag uppskattar i alla fall det. (Visste kan de ibland ringa när jag är upptagen med något, men då svarar jag och ber att få ringa tillbaka vid en mer lämplig tidpunkt).

Pesonligen så gillar jag inte att skicka sms heller när det gäller vissa saker eftersom det i min smak är ytterst opersonligt. (Men det beror helt på vilken personen är och vad saken gäller.) Men har jag försökt få tag på någon via telefon (antingen hemma eller mobil) och inte lyckats så skickar jag sms.

Visst, det finns säkert en anledning till att personer inte svarar i telefon när man ringer, det kan jag inte göra annat än att instämma i...

I mitt fall, som jag skrev om i inlägget, visste personen i fråga vad det rörde sig om, att jag skulle komma förbi och lämna av lite saker (vi hade pratat om det både på sms och mail)och hon hade bett mig höra av mig när jag hade vägarna förbi...

2009-04-08 @ 23:15:52
Postat av: Jeanna

Mobilt bredband från telia i Hammarbyregionen? Vet inte om jag känner dig eller inte, men gör jag det så har jag ju mina misstankar...

2009-04-10 @ 01:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0