Lunchpaus i arbetet

Efter en hel del letande lyckases jag till slut hitta ett par av Chrisses shorts som jag kom i, men andra ord är mina trosor inte till allmän beskådning i dag.

Medan jag håller på att måla inne håller "pensionärsföreningen" att jobba med utsidan. Alla är så himla trevliga och pratglada! Det har bland annat uppstått vilda diskutioner om mitt namn, det var det mest ovanliga namn de hade hört! Jag förklarade att jag fått det av Jeanna Otterdahl och tänkte att hon måste de väl känna till om man är i deras ålder, men nej. En av tanterna tyckte synd om mig för jag kunde då väl inte ha namnsdag?. (Äh nej, men det är inget som bekymrar mig.)

Min renovering i torpet har också granskats: Ja, de hade då aldrig förr haft en hyresgäst som lagt ner sådan energi och tid på torpet, eller en del trodde att ingen hade gjort något på flera decenier. Men oj vad duktig jag var och vad fint allt blev! "Det ska vara en kvinna till det!", sa en av tanterna. De var glada att jag var hyresgäst...

Trevlig att få beröm för sitt arbete! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0