Lädertarpet

Väggarna i hallen på övervåningen på Kastanienhof är prydd med en lädertarpet, en lädertarpet som min mamma älskar och jag har motsatta känslor gentemot. Jag har snällt förklarat för min mamma att den dagen jag tar över huset kommer den tapeten att ryka och mamma svarar att jag inte ska skämta om sådana saker (mamma, jag är ledsen men jag skämtar inte).

Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra att den tapeten är en handgjord lädertapet ifrån Belgien som 1976, då huset byggdes, kostade 4500 kr och det var väldigt mycket pengar på den tiden! Vidare försöker hon att förklara för mig att den tapetet och så sällsynt och är i dagsläget en raritet så folk kommer att en dag att vallfärdas till huset för att få titta på den. Det är mycket möjligt att det förhåller sig så, men det gör inte att jag gillar tapeten. Jag har sagt åt henne att jag kan såga ner väggarna i hallen så kan hon ta dom med sig den dagen hon flyttar, så kan jag spika upp nya väggar och göra dom i en färg som jag faktiskt gillar. Denna jädra tarpet!


Jag är ledsen, men denna tapet kommer att ryka den dagen jag tar över Kastanienhof.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0