Jag är tydligen galen?

Jag har fått en väldigt måga kommentarer via telefon och msn ang mitt val att låta Chrisse sova brevid en annan tjej i helgen. Ingen (förutom Malin) har förstått hur jag kunde tillåta det och kommentarer om att jag är galen har sagt mer än en gång. För det första var det mitt förslag och inget Chrisse kom med. För det andra litar jag på Chrisse samt att tjejen i fråga är en vän till oss båda som jag ansåg behövde sällskap under natten och inte skulle bli lämnad ensam och varken jag eller Chrisse är personen som lämnar vänner i sticket.  Jag litar på Chrisse och tjejen är en vän så vad är problemet?

Jag har bland annat fått en kommentar om att en kille inte kan sova i samma säng som en tjej utan att tänka på sex med henne och varför vill jag då utsätta Chrisse för den frestelsen? Det är mycket möjligt att så är fallet, men bara för att man har dom tankarna betyder inte det att man agerar utifrån dom. Jag är övertygad om att Chrisse, och andra killar, tänker på sex med andra tjejer flera gånger om dagen. Om de ser en snygg eller sexig tjej är jag helt övertygad om att sextankar dyker upp men bara för att dom tankarna finns där betyder det inte att man agerar utifrån dom. Nu handlar det inte om en 18-åring som inte har fått leka av sig utan om en 29-åring som tidigare har haft sitt lilla roliga med rejäl råge. Chrisse är vuxen och mogen och jag litar som sagt på honom. Han får förslg till höger och vänster hela tiden (två stycken ville ha med honom hem i lördags) men han väljer att inte vara med andra tjejer eftersom han har mig. Så varför jag skulle agera svartsjukt och misstro honom förstår jag inte? Jag har inget att vara svartsjuk över.

När Chrisse träffade mig var han egentligen inte alls ute efter ett förhållande. Men för att citera Chrisse: "Möter man ens självsfrände släpper man inte taget om henne!" Chrisse har valt att vara med mig och det var inte i brist på annat eller att han var desperat; Han valde mig för att han föll för mig och för att jag har egenskaper som han vill ha och älskar mig för. Visst att jag hade kunnat agera svartsjuk gentemot alla andra tjejer som han har efter sig, men vad skulle vara poängen med det? Jag vet att han inte vill ha dom och jag vet att det är mig han älskar och hade jag varit svartsjuk hade vårt förhållande inte alls varit så bra som det är. Tro mig när jag säger att jag inte har något att vara orlig för.


Kommentarer
Postat av: Malin

Seriöst, hade det "hänt" nåt så var det väl inte så jävla rätt ändå isåfall? Då var han nog inte den man trodde och då är det bara bra att vara av med skiten :D



Blir förbannad när jag läser att många sagt till dig att killar o tjejer inte kan sova ihop. Dummaste jag varit med om. Idioter. Jag sover med mina killkompisar i samma säng flera gånger i månaden då vi varit ute o kör efterfest hos nån av oss.

2009-04-27 @ 21:41:18
URL: http://malinojag.blogspot.com
Postat av: Jeanna

Jag vet, jag anser också att killar och tjejer kan sova ihop utan problem! Utan att det finns tankar om sex mellan dom.

Jag vet inte vad folks problem är? Om nu andra är otrygga i sig själva och sina förhållanden så är det deras problem och inte mitt, de behöver i alla fall inte projicera det på mig. Jag kan inte rå för att de sitter där med en självkänsla där något tydligen saknas och med ett förhållande till sin pojkvän som tydligen inte bygger på förtroende? Tydligen anses det givande att försöka intala mig att jag är naiv och dumdristig, men att dom vill göra det handlar inte ett dugg om mig utan om dom själva... Men, jag vet att jag inte är naiv och jag vet vart jag har mig själv och Chrisse så jag har inget det minsta att oroa mig för. Dessutom har INGEN av dom som har kommit med dessa kommentarerna någonsin sett mig och Chrisse ihop, de har int ens träffat Chrisse... So, I rest my case!

2009-04-28 @ 03:24:48
Postat av: Malin

Håller med :)

Stackars människor som är så osäkra, och stackars deras partners!

2009-04-29 @ 16:32:25
URL: http://malinojag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0