Fredagspyssel

Jag är själv  på kontoret och härjar lite (alla andra är iväg och jobbar). På förmiddagen har jag tvättat och städat där hemma samt att jag bakade en plåt men kokoskakor som jag ska bjuda de anställda på när de strax kommer tillbaka från en stor flytt.

Lite senare idag ska jag iväg och uträtta lite ärenden. Jag ska till farmor och farfar imorgon och hjälpa till så jag måste bland annat inom apoteket och hämta ut lite medicin till dom. Ska se om jag även lite senare kan pyssla lite med köket också.

Medandra ord, en dag fulll av bara en massa pyssel...


Så här blev kokoskakorna som jag bakade.

Kommentarer
Postat av: Emma

Skulle du kunna lägga ut receptet på kakorna...tack!

2009-04-03 @ 16:52:59
Postat av: Jeanna

Det är vanliga kokostoppar som jag har gjort lite större och lagt i formar:

2 ägg

50 g smält smör

1 dl socker

1 påse kokos

175 grader i ca 15 minuter (ökar antalet minuter i ugnen eftersom kakorna är större än normala kokostoppar).

2009-04-03 @ 17:05:52
Postat av: viran

dom va goda :-)

2009-04-03 @ 20:52:35
Postat av: Jeanna

Tack så mycket, Gumman! :-) Är på kontoret nu och dom är ju slut kan jag säga...

2009-04-03 @ 22:25:43
Postat av: Cecilia

Du har ju kommit igång ritkigt ordentligt med bakandet nu känns det som:)

2009-04-04 @ 09:37:14
URL: http://cissivarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0