Följa instruktioer? Nej...

Så, jag är en rebell ibland. Det är inte alltid jag följer regler och instruktioner till punkt och pricka. Eller, snarare ifrågasätter jag ibland en del regler osv. för jag kan ibland inte föstå rättvisan eller logiken i det hela. Är det något jag inte håller med om så håller jag inte tyst utan ifrågasätter eller gör en "motaktion". Hade jag tex vuxit upp då kvinnornas rättigheter hade diskuterats hade jag varit den första som hade klätt mig i byxor, som hade struntat i att använda damsadel utan ridigt grensle istället och krävt kvinnlig äganderätt och rösträtt!

Men så finns det ju situationer då man ska följa instruktioner och inte vara rebell, som tex medicinering. Jag vet att det finns en anledning till att doseringen står skriven på förpackningen och att denna varken ska under - eller överdoseras. Jag ver verkigen detta! Men så ibalnd känner jag mig lite modig (eller kanske korkad), som i morse tex. PÅ Cocillianaflaksan stod det "10 ml till natten". Och visst, jag tog det till natten igår men i morse hade jag sådan hosta att jag tog 10 mil til...inte så smart! F-an vad illa och f-a-n vad jag har spytt under dagen! Klockan är snart 22.00 och illamåendet ha fortfarande inte lagt sig helt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0