Dom kostar 10 kr

Egentligen borde jag inte skriva det här, för man borde inte skvallra om sådant. Men samtidigt är det så jäkla dumt och ni vet ändå inte vem personen är so here we go.

En person på jobbet brukade ibland åka iväg till en billig korvgubbe på luchen och äta korv. Korvgubben tog bara 5 kronor för korven så killen brukade vara där ibland och äta. Vid ett tillfälle när killen kom dit hade krovgubben höjt priset till 10 kr per korv. Killen i fråga blev vansinnig för han tänkte då inte betala 10 kronor för korven när den innan hade kostat 5 kronor. Vilda diskutioner bröt ut och det slutade med att korvgubben blev så arg att han kastade korvar på killen. Killen kom tillbaka till jobbet och var galen och protesterade högt och tyckte att vi alla skulle bojkotta korvgubben. När jag hörde historien fick jag koncentrera mig för att inte börja skratta; Killen är så högdragen och att se en bild i huvudet där han fick korvar kastade på sig framstod i mina tankar som ytterst komiskt. Jag kunde förstå att hans ego hade tagit rejäl stryk av krovgubbens handling och varför han nu var så förbannad och ville bojkotta honom. (Vi andra å andra sidan tyckte han var löjlig, för 10 kr för en korv är väl inget att tjabba om!)

Några dagar senare sitter vi och äter frukost på kontoret, jag hade gjort frallor som jag bjöd de andra på. När vi sitter där och äter kommer killen förbspringandes och säger: "Vad gott, får man ta en?". Killen som sitter jämte mig säger då: "Visst, men dom kostar 10 kr." Gissa om jag bröt ihop!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Ha! Och så tog han bilen till korvgubben???!!! Snacka om dumsnål.

2009-04-24 @ 09:16:06
Postat av: Jeanna

Mmm, dumsnål som bara den!

2009-04-24 @ 11:44:32
URL: http://jeannas.webblogg.se/
Postat av: pluggisen

haha, kan oxå se de framför mig, snabb och vasst svar xD

2009-04-24 @ 21:40:37
Postat av: Jeanna

Mmm, jag önskar med att jag oftare kunde komma på sådana snabba svar!

2009-04-24 @ 22:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0