Doktorsbesök

Inatt och i morse mådde jag fruktansvärt! Plötsligt under natten kom hostan över mig igen och jag tillbringade hela natten med värsta hostattackerna i kombination med att kräkas. När klockan var 04.00 hade jag så ont i lungorna och så svårt att andas att jag var nära att köra in till akuten. (Men så tänkte jag att jag bara skulle försöka hålla ut eftersom jag ändå skulle till doktorn idag.)

Denna gången när jag väl kom till doktorn var jag besluten med att inte går där ifrån med en flaska Mollipect och lite värktabletter (som jag fått de andra gångerna). Uppenbarligen är det ingen vanlig liten hosta jag har haft som doktorerna har försökt prenta i mig och denna gången tänkte jag inte ge mig! Till min fördel fick jag en ny doktor idag och när han frågade vad jag hade fått utskrivit de andra gångerna svarade han när han hörde mitt svar: "Vad är det för ett trams?" (Tack Gode Gud tänkte jag!) Jag fick ta olika blodprover med inget fel kunde hittas och min sänka var normal. Dessutom kunde han inte höra något fel alls på mina lungor. (Jäkligt skumt alltså!) Men jag gick ändå därifrån med Cocilliana, Doxyfrem, Prednidolon och Panocod. Blir jag inte frisk på den kuren så vet i tusan alltså!

Föresten, när jag förklarade min smärta i bröstet och lungorna för doktorn bara skrattade och sa: "Ja du, skulle tro att du har knäckt några revben så som du hostar."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0