Det är jag och moster

Min mamma har alltid påstått att jag är mer lik min moster till sättet än vad jag är i förhållande till henne och på vissa punkter kan jag hållamed henne. I helgen fyllde min moster år så jag ringde och grattade och det blev att vi pratade en stund. "Jag har ju träffat en ny", sa moster "och han är riktigt fin och underba och jag är kär". "Va, en ny, men är du inte fortfarande ihop med S?", sa ja. "Men har du träffat honom?", sa moster. "Ja, jag träffade ju honom på Lukas dop, eller menar du att du har träffat en ny sedan dess?". "Nej, det är S jag pratar om men jag kom bara inte ihåg att du hade träffat honom" blev mosterst svar. "Fast, när det gäller dig och mig Jeanna så vet man aldrig vad som händer. Det är du och jag Jeanna som har saker får oss och det det händer lite grejer! Hos oss är det snabba ryck och vändningar". Skrattande kunde jag inte låta bli att hålla med henne "Mmm, moster, det är du och jag!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0