Borttappad BH

Idag lyckades jag tappa min BH. Eller, det där lät ju helt fel. Precis som om jag bara skulle ha endast en BH och att jag var ute och gick och under promenadens gång tappade bort den och var utan när jag kom hem. Nej, så var det natruligtvis inte! Men eftersom det har varit så fint väder idag har jag hängt ut tvätten som jag tvättade i morse  på torkvindan i trädgården. Medan maten stod och puttrade på spisen var jag ute och hämtade in tvätten med upptäckte då att jag saknade en BH så jag började leta. Först ute i träsgården sedan inne. Var det så att jag kanske hade glömt den i tvättmaskingen, men när jag tittade fanns den inte där. Jag tittade i tvättkorgen ifall det var så att jag kanske hade glömt att tvätta den men den låg inte i tvättkorgen heller och då blev jag fundersam. Hur tusan lyckas men tappa bort en BH om man inte har varit på resande fot på ett tag? Vad fasiken? Efter en del letande hittade jag den trots allt till slut ute i trädgården och förmodligen hade den bara blåst bort...

Hade jag inte hittat den hade jag börjat fundera på ifall det hade varit de där gubbarna, som gömmer sig i tvättmaskinen och snor stumpor så att man ofta bara hitta udda par när man har tvättat, som hade snott min BH.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0