Australian dresses

Som jag nämnt tidigare älskar jag klänningar. Jag har tidigare visat min favoritklänning från USA så här kommer lite av de klänningar som jag köpte i Australien. (Nu är detta inte mina favoritklänningar från Australien utan jag tog bara de första sex som hängde i garderoben.)

När jag var i Australien i januari månad var det sensommar och deras sommarrea var i full gång. Man kunde handla en hel uppsjö med kläder mellan 5-20 dollar. Oj vad jag handlade! Jag kom hem med över 80 klädesplagg (någa av dom var iofs till mamma och Jamie). När jag väl skulle åka hem var jag tvungen att handla en extra resväska plus att jag fick betala 172 dollar i straffavgift för övervikt på bagaget (skulle egntligen ha betalt över 400 dollar men tjejen vid incheckningen fifflade lite).

En tredjedel av klänningarna jag kom hem med:




Ni får ha överseende med att klänningarna inte är strukna. Hm, färgerna ser lite tråkiga ut för jag lyckades visst nästan bara få med svarat och gråa klänningar. De flesta kläderna jag köpte var annars betydligt mer färgglada. (Den gråa klänningen med strass har jag även i svart.)

En av favorittopparna jag köpte var denna. Den ser väldigt enkel ut framifrån men har en vacker och rockig utsmyckning på ryggen.

Jag har även denna i cerise.

Kommentarer
Postat av: Marina

åhh vad fina de 2 första var och toppen med utsmyckning i ryggen gillade jag oxå!

Behöver köpa nya kläder...suck! Hittar inget när jag letar...

2009-04-21 @ 19:08:08
Postat av: Jeanna

Tack så mycket!

2009-04-21 @ 19:10:48
Postat av: Lisa

Åh!

jag älskar med klänningar, är speciellt svag för jeanstyg. :D men det är synd å säg att jag har några som passar. :S

2009-04-21 @ 20:22:41
URL: http://lisoball.bloggagratis.se
Postat av: Jeanna

Ah, en till som älskar klänningar. :o) Jag gillar med jeanstyg, men vill då heslt ha det på kjolar.

2009-04-21 @ 20:44:23
URL: http://jeannas.webblogg.se/
Postat av: pluggisen

riktigt fina kläder!

2009-04-21 @ 22:01:33
Postat av: Jeanna

Tack så mycket!

2009-04-21 @ 22:15:55
Postat av: Cecilia

Har du den svarta toppen utan BH då eller? Annars blir det ju lätt så att den häftiga baksidan känns "förstörd"... tycker iallafall jag. Jag gillar helt enkelt inte när man kan se folks underkläder:)

2009-04-22 @ 16:44:13
URL: http://cissivarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0