Strandsatt hos mamma.

Min bil har gått sönder! Eller rättare sagt har den börjat skaka när jag kör (fel på hjulinställningen) plus att vänster bakdörr har gått i baklås. Eftersom jag och K ska köra till Stockholm med min bil i helgen tänkte jag att det var bäst att få det fixat innan vi åker.

Ringde till en viss märkesfirma i Karlshamn i förra veckan och fick en tid som igår (måndag) och en prisuppgift på ca 1850 kr att få det lagat för dagen. Så i söndagskväll körde jag och mamma in bilen till Karlshamn, jag sov över hos mamma tills igår och det var meningen att vi skulle ha hämtat min bil som igår kväll. Men...när jag pratade med dom igår eftermiddag skulle inte bilen bli klar förren idag (tisdag)  plus att priset hade gått upp till ca 3500 kr. (Hm, ja det är ju verkligen det jag behöver nu på min lilla sjuklön!) Med andra ord fick jag sova över hos mamma en natt till eftersom jag inte hade en bil att ta mig hem med.

Så nu sitter jag här, strandsatt hos mamma, och svär över min Renault! -Jädra vad den har kostat mig pengar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0