Kortfattat om helgen som gick...

Fredag.
Hade tid hos frisören klockan 08:30. När jag kom till La Femme sa jag att frisören fick göra vad hon ville med mitt hår bara jag inte kom ut därifrån blond och korthårig. Efter 2,5 timmar hade mitt långa, bruna, lockiga hår åkt av och jag hade istället en axellång, rak, taggig page som är kortare i nacken, tjock lugg och håret färgat i två intensiva röda nyanser! Är väldigt nöjd! (Tror jag chokerade alla som såg mig den dagen, ingen kände knappt igen mig.)
Efter frisören var jag på sjukhuset och blev sjukskriven ytterligare i två veckor på 100%, vilket känns skönt. Åkte därefter upp med intygen till jobbet (kan säga att alla var helt förundrade över min nya frisyr men alla tyckte det var skitsnyggt).
Hamnade senare ett par timmar hos K. Hihi, han verkade gilla min nya frisyr! ;o)
Skulle sedan egentligen har träffat Hille, men hon ställe in eftersom hon var trött efter jobbet. Istället hamnade jag på middag hos Jamie och Cecilia, mumsigt gott var det! Därefter åkte vi alla hem till mamma ett tag. Jag satte mig en stund vid pianot (oj vad länge sedan det var jag spelade!). Insåg snabbt att jag hade glömt mycket men lovade mig själv att jag skulle lära mig igen.
Kvällen slutade hemma i soffan framför en film som jag slutligen somnade till.

Lördag.
Steg upp tidigt och höll igång hela dagen (vilket var jobbigt eftersom jag fortfarande kände av veckans feber och förkylning som hade gjort mig sängliggandes i två dagar).
På kvällen var jag bjuden på 25-årsfest i 80-talstema i Sölvesborg (fröken Jeanna älskar sådana fester!). Eftersom jag direktt inte kan Sölvesborgs geografi hittade jag inte till stugan där festen hölls och jag fick inte tag i Emma som höll i festen så jag fick åka hem igen utan att ens ha kommit till festen. Efter några timmar hörde Annicka av sig och frågade om jag skulle med ut så vid 23:30-tiden hamnade jag på Harrys i Karlshamn. Var hemma igen runt 03:00 och hamnade  i soffan framför en film som jag återigen somnade till.

Söndag.
Sov till runt 09:30. Vaknade seg och hade inte ork till något. Lyckades efter ett tag asa mig ut i trädgården där jag klippte gräsmattan och häcken. Somnade igen ett par timmar. Körde sedan hem till mammas. På vägen stannade jag till i Mörrum och träffade min fd. A för att lämna några böcker som var hans.
Var en sväng i Karlshamn igen på kvällen och därefter åter igen hos mammas.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det känns så dumt att du inte kunde få tag i mig. Men varöfr provade du inte att ringa till roberts eller marinas mobil. Festen var verkligen lyckad och du hade haft skitkul. Men nu får jag dåligt samvete. Men jag kunde ju inte ha gått och burit runt på min mobil hela kvällen. Hade ju fullt upp med allt annat. Hoppas att du inte är sur. Kan du inte komma till mig på lördag den 13sep. Då ska mamma och pappa komma och fira mig. Kul med flera! KRAMAR

2008-09-01 @ 19:40:53
Postat av: Jeanna

Nej, jag är inte alls sur! Jag får skylla mig själv, jag trodde ju att jag visste var det låg. Jag hade bara min jobbmobil med mig (hade glömt min privata hemma på laddning hos mamma, sov där i helgen) och jag har bara ditt nummer på jobbmobilen. Försökte först ringa hem till mamma och be henne kolla upp nummerna på min mobil men hon hade redan stuckit. Ringde sedan nummerupplysningen och fick ett mobilnummer till en Robert A. i Sölvesborg, men det visade sig vara fel nummer (och enligt dom fanns det vara en Robert A. som hade mobilnummer i Sölvesborg - yeah sure!). Försökte sedan ringa K. och min lillebror för att be dom kolla på eniro men ingen av dom var hemma och då gav jag till slut upp :o) Mitt tålamod är inte det bästa.

2008-09-01 @ 22:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0