Cykel- Åke aka Gräsklipparmannen

När jag först flyttade till mitt hus för några år sedan la jag märke till en liten lustig, manlig filur i byn i vad jag skulle tippa var i 40-års åldern. Antingen såg man honom sakta cyklandes genom samhället eller utförandes trädgårdarbete i någon utav trädgårdarna i byn. Min fd pojkvän, A, som jag hade köpt mitt hus tillsammans med, förklarade att det där var "Cykel-Åke".

A berättade att Cykel-Åke (som, hm...ut ska jag uttrycka det: ser ut som att lampan är tände med att det inte är någon hemma), största intresse var att klippa gräset! Han bodde hos sim mamma och var inte främande för att smyga ut ur huset om nätterna och "i hemlighet" klippa gräsmattan. (Därav mitt smeknamn på honom: "Gräsklipparmannen".)

Varje gång jag nu ser honom kan jag inte hålla mig för skratt; Jag får en bild i mitt huvud där jag ser honom tyst försöka smyga ut ur huset, för att inte väcka sin mamma, och med stor ansträgning försöka klippa gräset så tyst som möjligt i månskenet.

Vem har sagt att man inte har det roligt på landet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0