Utmanad

Jag har blivit utmanad av Marina http://ina8179.bloggagratis.se/


Så här lyder reglerna:

- Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.

- Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.

- Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.

- Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.


Sju oväntade fakta om mig:



1. Jag "lider "av synestesi och ser veckodagarna i färger. Tex. ser jag lördagar i en röd färg. Minns att när jag gick i lågstatiet hade jag en diskution med min lärare, för jag kunde inte förstå varför det var söndagarna och inte lördagarna som var röda i kalendern. Karin, min lärarinna, förstod mig inte alls hihi och tyckte att jag var konstig.

För er som inte vet vad det är: Synestesi (eller sinnesanalogi) är ett  neurologiskt tillstånd som innebär att två eller flera sinnen  är sammankopplade. Vissa synesteter kan höra färger, andra kan se ljud; symptomen varierar. Uppgifterna om hur stor del av befolkningen som är synesteter varierar, allt mellan 2% och 0,001% har föreslagits.



2. Jag har väldiga problem att skilja på höger och vänster (har dock fått förklarat för mig att det har med min dyslexi att göra).



3. Jag har ett bra språköra när det gäller språkuttal och dialekter. - Jag hör och kan sedan härma mer eller mindre perfekt. (Fröken spådespelerska har dragit detta till nyttan på fyllan som ung kan nämnas., hihi)


4. Jag tror på Gud (dock inte som i bibeln eller någon annan form av världsreligion). Vi är alla Gud och vi hör alla ihop. Tror på att allt i ens liv händer av en anledning och att vi finns på jorden för att uppleva allt och lära oss allt.



5. Jag hatar den svenska avundsjukan och folk som bara gnäller över sin situation utan att göra något åt den! Vi befinner oss alla i den situation vi är idag pga de val och handlingar vi har gjort tidigare i livet. Gillarn man inte var man befinner sig anser jag att man ska göra något åt det och sluta gnälla!

I vilket fall ska man sluta upp och vara avundsjuk och istället tänka om! Möter man någon som är eller har något som man själv önskar sig, anser jag att man ska fundera över vad som ligger bakom och hur personen har nått dit och vad man själv kan göra för att få samma sak.



6. Jag drömmer ofta sanndrömma om nätterna. Dessa sanndrömmar rör allt från småsaker i det vardagliga livet till större händelser. (Tex. tror mig veta hur jag själv och min mamma kommer att avlida.)


7. Jag har forbi för ormar, knivar och yxor (alt. vassa föremål). Jag känner en skarp smärta i halsen när jag ser vassa föremål, är övertygad om att jag har fått min hals avskuren i ett tidigare liv.



På utmaningen hittar jag på min egena variant eftersom jag inte har så många vänner som bloggar. Jag utmanar istället mina vänner att skriva sju saker om sig själva i kommentarerna.

Jag utmanar:

Malin
Annicka
Sara-Maria
Jessica
Mia
Cecilia
Anette


Kommentarer
Postat av: Malin

Att inte skilja på höger o vänster KAN ha m dyslexi att göra. Är du höger"ögd" och vänsterhänt är du förmodligen dyslektiker el tvärtom. Icke dyslektiker är högerögda och -hänta el vänster. Funkar på en dyslektisk kompis till mig iaf!

Jag ser också grejer i färg! Gäller inte veckodagar dock utan typ M är för mig röd och N är rosa. H är brun. Har alltid varit så haha! S är gul och T är blå :)

Ska ta utmaningen på min blogg nån dag...

PUSS

2008-11-24 @ 22:40:55
URL: http://malinojag/blogspot.com
Postat av: Jeanna

Tack Gumman! Visste väl att jag hade rätt om dig i min prisutdelning och att du är jäkligt smart!



Hihi, ser du också i färger! :o) En klubb till vi kan starta! (Fast jag har nog aldrig settbokstäver i färg tror jag.)

2008-11-24 @ 22:51:08
Postat av: Jeanna

Malin har antagit utmaningen på sin blogg! :o)

2008-11-24 @ 23:45:51
Postat av: Malin

Hehe japp! R är grön f.ö. och P är ljusgrön. Så ni vet!

2008-11-25 @ 01:34:39
URL: http://malinojag/blogspot.com
Postat av: Jeanna

...hihi, och måndagar är blåa och fredagar svarta (med lite inslagg av blått), tisdagar är gula osv...

2008-11-25 @ 02:34:29
Postat av: Maria

Jag är beroende av Prison Break.

Jag måste ha mina kuddar i en viss ordning för att kunna somna :)

Jag har en väldig spindelfobi.

Jag älskar att åka karuseller.

Jag följer Våra Bästa År. :)

Jag sög på tummen tills jag var 15 ;-)

Jag gillar (och har alltid gjort) att hålla på med handarbeten.

2008-11-25 @ 06:46:09
URL: http://metrobloggen.se/thisismaria
Postat av: Jeanna

Tack för ditt deltagande, Maria! Kam!

2008-11-25 @ 09:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0