Själsfrände

Jag hittade följande test på Aftonbladet;

 

Har du hittat din själsfrände?


Vill du veta hur nära du är att träffa din själsfrände? Gör det här testet. Svara ja eller nej på de påståenden som finns och räkna ihop antal ja och nej. Kolla sedan resultatet.

 

1. Du känner en dragning som inte bara är instinktiv utan även ögonblicklig.

2. Dragningen är ofta helt annorlunda än en vanlig förälskelse eller fysisk attraktion, mer en känsla djupt inifrån.

3. Först kanske du inte ens tycker om henne eller honom men påverkas ändå djupt inom dig.

4. Du kan inte komma undan denna känsla och snart upptar denna person en allt större del av dina tankar.

5. Ju mer du lär känna personen desto starkare bli känslan.

6. Du känner dig oförmögen att förklara dina känslor men också att förneka dem.

7. Det känns som om ni djupt inom er redan känner varandra.

8. Ni kan tala med varandra i veckor utan avbrott.

9. När ni rör vid varandra eller har sex upplever du en dimension som du aldrig gjort förut.

 

Resultat: Ju fler ja-svar du har desto troligare är det att du träffat din själsfrände. Har du fler nej- än ja- svar kan du öka dina chanser att möta en själsfrände genom att läsa råden på uppslaget innan.

 

Gissa hur många "ja" jag hade på detta testen! ;o)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahahaha! Vilka är det som skriver ihop såna här listor egentligen? Snacka om "utfyllnad"! Kvasipsykologiskt svammel designat enbart för att antingen bekräfta det folk redan vet eller för att förstärka känslor av otillräcklighet.

2008-11-26 @ 14:34:17
Postat av: Jeanna

Vem är det som har skrivit det här? (Hm, gillar inte när folk är anonyma!) På ett sätt förstår jag vad du menar, men på ett annat sätt gör jag det inte.



Eftersom jag är helt övertygad om att det finns självfrändrar här i livet, att jag tror på en form av Gud och att vi återföds, anser jag inte att dessa är designade för att skapa en känsla av otillräcklighet.



Jag anser också att flertalet av människor i världen är ihop med "fel" människa (om det beror på rädsla, slentrian eller något annat tänker jag inte gå in på här dock). Skulle en sådan här lista skapa en känsla av otillräcklighet borde man kanske ta sig en funderare. - Kanske är det då så att man faktiskt inte är ihop med "rätt" person och att det finns någon annan där ute som är bättre ämnad för en. Men, å andra sidan måste man då ta ställning till om man är tillräckligt modig att ta reda på det och offra det man har.



2008-11-26 @ 17:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0