Bra med att vara ihop

Fick en länk till följande av min lille älskling: 

UMO ställde frågan ”Vad är det som gör att det kan vara skönt att vara ihop med någon?”. Från de svar vi fick in blev det en lista med 10 saker man kan tänka på, känna sig peppad av eller känna igen sig i.

  • Man har någon som kan få en att känna sig älskad, ge en bekräftelse och få en att känna sig speciell.
  • Att vara ihop kan få en att känna sig trygg.
  • Man har någon att prata med eller bara vara med om man inte har någonting att göra.
  • Man har någon att visa sina känslor för och någon som kan lyssna på en.
  • Man finns i någons hjärta.
  • Man har en famn att krypa upp i och någon man kan mysa med.
  • Man slipper känna sig rädd för att vara ensam.
  • Man behöver inte känna sig tvungen att alltid se bra ut.
  • Man har någon som man kan ha sex med.
  • Det kan bli billigare eftersom man kanske köper saker tillsammans som man delar på.

Den sista punkten håller jag INTE med om kan jag säga! ;o) Jag gör av med  mer pengar nu än när jag var singel! Men det är inget jag hänger upp mig på, jag spenderar ju det på/tillsammans med någon som jag älskar.
Nej, man behöver inte alltid tänka på att se bra ut. (Även ifall min pojke säger att jag är vacker osminkad och söt sminkad.) Jag rakar ju inte benen heller dagligen ska jag villigt erkänna.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag kan lägga till en sak på den där listan: När man är ihop med någon har man någon att laga mat och baka bullar till:) Det är iallafall något av det bästa JAG vet... Och på tal om det så ska jag laga middag nu:)

2008-11-25 @ 14:45:51
Postat av: Jeanna

Jag instämmer på den punkten! Nu har jag någon igen att baka och laga mat till, vilket Fröken Håkansson verkligen gillar! :o) Är rysligt pysslig av mig på "hemmafronten"!



Vet ni föresten att jag var medlem i "Homemakers of America" när jag pluggade i USA? Hihi! ;o) Men det chockar väl knappats någon kan jag tänka?

www.homemakersforamerica.com



Vad lagar du för mat, Cecilia?



2008-11-25 @ 14:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0