Året 2008

Följande lista har jag tagit från Marias sida:


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Åkte bland annat på semester helt själv. (De andra gångerna jag har åkt iväg själv har det int rört sig om semester på det sättet.)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade nog inga nyårslöften tror jag? Att jag skulle sluta röka kanske, vilket jag i så fall har lyckats med. 

 

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, flera stycken. Anna, Jessica, Hanna, Jamie

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Australien, Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, England, Wales, Irland och Polen.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Ett jobb jag älskar att gå till.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
15 november (jag och Christoffer blev ihop på riktigt!)

13 november (Lukas föddes!)

8. Vad var din största framgång 2008?
Att jag slutade bryr mig och slutade vara så jäkla snäll. (Dvs. att jag är mer hälsosamt självisk numera.)



9. Största misstaget?

En relation med en viss kille, mer än så säger jag inte...

 

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Japp, sjukskriven för utbrändhet.

11. Bästa köpet?
Guitar Hero! :o)



12. Vad spenderade du mest pengar på?

Australienresan slutade på nästan 40 000 kronor, hua!

 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag träffade Chrsitoffer.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

Juicy Newton - "They Never Made It To Memphis" (Utsedd till "vår" låt av Christoffer)

Amy MacDonald - "This is the Life" (Spelades under Irland- och Englandsresan)

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och: Var inte så glad från mitten av sommaren och en bit in på hösten (var mycket ledsnare då än "normalt"). Men sedan i mitten av hösten och fram tills nu är jag mycket gladare än vad jag annars har varit på mycket länge!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts mer med mina vänner, främst Annicka och Linnéa som har funnits där för mig hela året.

Dansat mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Hängt upp mig på vissa personer (som inte förtjänade min tid).

18. Hur tillbringar du julen?

Med mamma, Jamie, Lukas och Cecilia.

 

19. Blev du kär i år?
Oh ja!!!!

20. Hur många one night stands?
Hm... Ärligt? 3-4 st blev det faktiskt...  Inget bra så det var en "waste of time".

21. Favoritprogram på TV?

Austalian so you think you can dance

 

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Hatar är ett starkt ord! Men jag säger så här: Jag gillar inte och jag har inte heller speciellt höga tankar om en viss person numera.

23. Bästa boken du läste i år?
Oj shit... Har tyvärr inte läst så mycket skönlitteratur i år.

24. Största musikaliska upptäckten?
Amy MacDonald.

25. Något du önskade dig och fick?

En underbar pojkvän som har de egenskaper jag uppskattar hos en man! Äntligen!

 

26. Något du önskade dig men inte fick?

Ett "tack" och/eller "förlåt" från någon/några personer.

27. Årets bästa film(er)?
El Orfanto

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag var i Sydney, Australien.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Att jag hade sluppit "skiten" med jobbet och allt elände som hände pga en viss relation jag hade.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Kvinnligt.

31. Vad fick dig att må bra?
Att veta att det finns underbara männiksor där ute i världen som bryr sig om mig, som värdesätter mig och som älskar mig.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Sugen på som i sex? Hm... Tom Welling antar jag då? Eller Hugh Jackman.

33. Vem saknade du?
Min pappa.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Väljer två: Lukas och Christoffer.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag har 2 fåniga påpekanden att göra:) Dels får man inte hitta på nyårslöften i efterhand, det strider mot alla de internationella nyårslöftesreglerna som instiftades redan på Jesu tid... detta för att folk inte ska kunna skryta i efterhand om löften som de har hållit, trots att de inte var officiella löften^^ Och för det andra hette den där skitläskiga skräckfilmen inte La Orfanto, det måste ha varit La Orfanata! Orfanto låter mer som elefant. De där i Sagan Om Ringen-triologin: Oligofonterna (tror jag att de hette...):)

2008-12-30 @ 19:07:09
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Jeanna

Cecilia, du har rätt ang nyårslöften! Ärligt talat så minns jag inte om jag hade nyårslöfte förra året! Jag tror inte att jag hade det men när jag strax innan tolvslaget rökte tror jag att jag sa till Linnéa att jag skulle sluta röka under 2008, men jag var tyvärr inte så nykter då så jag minns alls i sin fullo!

Ang. filmen så har jag stavat fel på den! Filmen heter El Orfanato! Hihi, jo orfanto låter som en sagoelefant från Harry Potter eller någon annan film i samma stuk! Kramiz!

2009-01-04 @ 15:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0