Sex i ett förhållande

(Jag tänkte att jag skulle fortsätta med att göra folk förbannade.)

Sociologen Desnomd Morris menar att prostituerade uppfyller en viktig funktion i samhället. De gör det möjligt för män att få sina sexuella behov uppfyllda, behov de inte får tillgodosedda hemma. Hade tillgången till prostituerade inte funnits för dessa män, hade männen till slut lämnat sin familjer i brist på tillgodosedda behov.  Dvs. att prostitution gör det möjligt, enligt Morris, för familjer att hålla ihop.

Psykologen och äktenskapsrådgivaren John Grey menar att kvinnor generellt behöver kärlek för att kunna ge sex medan män behöver sex för att kunna ge kärlek. Dvs. att enligt Grey, är män och kvinnor motpoler på kärlek och sex, något som vi kvinnor oftast inte förstår.

Jag tänker inte namnge några personer, men jag vet att flertalet folk i min omgivning har väldigt lite sex med sin partner. (Vad som är lite är subjektivt, men önskar man att man hade mer, och kanske bättre sex, anser jag att man har för lite.) Jag tycker att det är högst synd att det är så, ledsamt faktiskt. Vad jag anser orkaserna till bristen av sex i deras förhållande är tänker jag inte gå in på, det är inte min uppgift att klargöra det för världen. Men jag behöver väl knappast räkna upp alla undersökningar och psykologers uttalanden för att bevisa att sex i ett förhållande är av största vikt; Han man ett bra sexliv utgör sexlivet en liten del i förhållandet eftersom det då inte blir som en friktion i förhållandet. Men om man å andra sidan har ett dåligt sexliv upptar det istäellet en stor del.

För att citera min älskling: "Blir man mätt hemma är man inte intresserad utav att äta ute." -Det kanske låter hemskt att min älskling har sagt så till mig, men kommentaren är tagen i ett samtal om varför man är otrogen och jag förstår hans inlägg till punkt och pricka.

Vad jag vill få fram är:
-Jag tycker att det är väldigt synd att en del av mina tjejkompisar har så lite sex som de har! Sex är härligt och underbart och kan vara väldigt intimt och vackert! Hur som helst så anser jag att det förstärker ett förhållande. Har man lite sex, anser jag att det finns en anledning till att det är så och jag tycker då att det är synd att man inte vill göra något åt saken. (För som sagt, jag är övertygad om att det finns bakomliggande orsker om man har lite sex i ett förhållande.)
- Det här låter cyniskt, men jag är bara realistisk. Jag vill heller inte smutskasta någon! Om samma tjejer på fullaste allvar tror att deras killar är nöjda med att ha sex en gång var fjortonde dag, eller ännu mindre än så, borde de nog tyvärr tänka om. Tro mig: Så är inte fallet! Jag menar inte att på något sätt vara elak, inte alls, men som jag skrev innan är jag bara realistisk. Jag erkänner att det finns undantag, men jag är övertygad om att en kille/man generellt sett inte skulle stå ut i ett livslångt förhållande med något som de anser som för lite sex. Visst, att det kanske skulle fungera ett tag, men inte hela livet! Vill man som tjej blunda för detta faktum, tycker jag att det är en aning tragiskt.

(Om ni undrar hur ofta vi ha sex...tja, jag är inte pryd så... Innan blev det av någon anledning alltid tre gånger per dygn. Men nu är jag hemma och då blir det ju inget. Men oftast blir det i genomsnitt  minst en gång per dygn... Inte för att vi har ett tvångsmässigt beteende, utan för att vi njuter av varandra!)

Kommentarer
Postat av: Hille

Det var värst vad du dissar alla dina kompisars förhållanden och sätter ditt eget högst upp på piedestalen!!! Kan bara gratulera till att du fått till det till 100%!!! men jag håller med vad de andra har sagt tidigare..vi får ha en utvärdering om ett halv år eller så, och se om 100% håller i sig, för det har jag svårt att tro!

2008-12-16 @ 23:22:03
Postat av: Jeanna

And here we go...



Nej, jag dissar inte mina vänners förhållande, inte alls. Jag är bara realistisk! Om folk tar åt sig kan jag inte rå för det. Så här är det: Men kan inte få någon annan att på något sätt ta åt sig av något utan att man själv ger tillåtelse till det...



Om vi börjar med sexet: Om ni alla på fullaste allvar tror att sex en gång var fjortonde dag egentligen är tillräckligt för en kille, och att de är nöjda med det...borde ni nog alla tänka om! Nej! Så är det inte, verkligen inte! Okej, att det finns undantag, men de är då inte dikret vanliga! När det gäller sex, är sex mer biologiskt för män än vad det är för tjejer! Vill ni att jag förklara detta "fenomen" mer ingående kan jag gärna bifoga diverse undersökningar där mina åsikter inte ligger tillgrund utan riktiga, vetenskapliga fakta!



När det gäller förhållande:

Jag tror att ni alla har missförstått mig! Jösses alltså! Hm... Jag dissar inte något utav era förhållanden, inte alls! Men jag tror att mer än ett par i min omgivning är ihop av ren slentrian och av ren rädsla, att det egentligen finns någon annan där ute i världen som de hade passat bättre ihop med. Men jag klandrar igen, jag har själv tidigare haft förhållande där jag inte har varit nöjd till 100%!



Föresten; Tack för att ni alla anser mig som mindre vetande och för att ni anser jag skulle vara naiv! Och tack för att ni alla kan vara glad för min skull efter allt det helvete jag har gått igenom den senaste tiden! - Thansks a lot, y´all!

Japp, titta gärna inom igen om ett halvår för att se om 100% håller i sig. -För som vanligt måste jag ju vara helt jävla korkad och helt jävla ovetande! Självklart är det så! -Jag är naiv, jag är jävligt blåst och Christoffer för mig bara bakom ljuset! Självklart! Tack mina vänner!

2008-12-17 @ 00:40:09
Postat av: Cl

mm ska jag ge mig in i den här debatten...hihi ja, ett svar för jag kan nog inte hålla mig :)

ja kan inte svara för alla killar, men även i de längre förhållande som jag har haft tidigare har det blivit sex minst en-två gånger i veckan...

Själv anser jag att sex är en viktig del i ett förhållande, och gärna nya ställen, spånnande etc.

Det är inte bara ett sätt att hålla liv i sexet, utan hela relationen.



Jag har oxå vänner och par som sällan har sex, och många av deras bråk handlar om sex och inte vara tillfredställda.

Det finns massor av undersökningar som visar att aktivt sexliv berikar hela relationen, på många sätt.



Poängterar även attt jag känner månag tjejer i par som säger att dem inte får tillräckligt med sex hemma, och jag vet att många av dessa har i perioder haft sina älskare och älskarinnor.



Sex är något konstigt, alla gör det, men ingen säger att dem gör det... och man pratar inte om det och försöker tiga ihjäl debatterna istället.

Själv, och Jeanna me för dne delen så anser vi att det är mkt roligare att prata och utöva, oavsett va andra tycker och tänker om det :D

Och ja, vi har bra sex, väldigt samspelta trots att vi inte hunnit lära känna varandra så bra än ;)



Det finns faktiskt förhållanden som kan gå väldigt snabbt att inleda och bevara det så, det kommer vi visa er :)

Puss och gonatt på er!

2008-12-17 @ 01:51:30
Postat av: kama

http://www.youtube.com/watch?v=hgSboNCT21I&NR=1



Ni behöver skaffa er ett konto på youtube så ni kan logga in och verifiera att ni är över 18, men then you go!



Lite tips och tricks ;)

2008-12-17 @ 01:57:00
Postat av: sutra

http://www.youtube.com/watch?v=G2Ww04Cpwto&feature=related



Bra tips här oxå ;)





http://www.youtube.com/watch?v=UFBkR5R08lY&feature=related



Lightversionen



hihi :)

2008-12-17 @ 02:09:37
Postat av: Jeanna

Hihi, tack för sextipsen! ;o)



Till Christoffer vill jag säga: Jag älskar dig av hela mitt hjärta!



Om folk inte tror på vårt förhållande har det inte något med oss att göra; Det varken säger eller beskriver oss på något sätt, istället är det en reflektion över den personen/de personerna!



Men som jag skrev innan, tack för ni alla anser oss vara naiva och tack för att ni dömmer ut vårt förhållande, speciellt med tanke på att ingen utav er varken har träffat Christoffer eller bevittnat oss ihop.

2008-12-17 @ 07:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0