Rosa Semlor och stekt Ugga med Pepparkaka

Jag vet inte varför jag kom och tänka på det här just nu. - Eller, jag tänkte på Anna L och då dök detta minnet upp...

Fröken Håkansson gillar som sagt färger...  ;o)
Kommer ni tjejer ihåg det året jag fyllde år på gymnasiet och hade bakat semlor som jag bjöd på...som jag hade färgat rosa, hihi! Anna L tyckte jag var jättekonstig och satt bara och skrattade åt mig.


Och när jag tänkte på Anna L och mat kom jag att tänka på Magda och denna mathistorien....

När jag kom hem från USA efter att ha pluggat hade jag ju en "välkommen hem fest". (Vad jag nu skriver har jag inspelat på video och det är sjukt roligt att höra Magda!)
 
Jag bjöd på mat och medan alla står i köket och ska ta maten säger Magda till min mamma: "Vad är det för något?" "Det är ungstekt uggla med pepparkaka", svarar mamma. "Va?", utbrister Magda förskräckt, hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0