Luciadagen

Bättre set än aldrig, men här kommer info om vad jag hade för mig på Lucia.

Jag vaknade klockan åtta av att Christoffer steg upp. Han skulle till Jönköping och jobba med Denny. Efter motvilligt ha släppt iväg min älskling försökte jag somna om med misslyckades. Istället steg jag upp, klädde på mig och åkte in till stan. Jag handlade blomkrukor, julstjärnor, apelsiner, kryddnejlikor och lite julpynt. Träffade på Jens (mitt gammla stul) på City Gross och pratade en stund med honom innan jag åkte tillbaka till torpet igen. Hemma igen började jag att städa, tvätta och julpynta.

   

Klockan halv fem på eftermiddagen var jag klar med allt i torpet och jag satte mig i bilen och körde mot Blekinge. På vägen hem ringde jag till Jamie, eftersom Lukas fyllde 1 månad ville jag komma förbi och lämna en liten present samtidigt som jag ville titta på bilder på deras nya hus.



På Irland hade jag hittat ett fulsnyggt julpynt i glas men en målad pigvin med texten "Baby´s first X-mas 2008" som jag hade snott in och överlämnade till Jamie som 1 månads present till Lukas. Jamie visade mig sedan bilder på deras nya hus och shit pommes frites: vilket hus! Så snyggt och stort! Efter en stund vaknade Lukas och jag passade på att gosa lite med honom.



Pappa Jamie visste inte att jag kunde byta blöjor. Men...jag har j gjort det många gånger innan! Hur som hest fick jag gödkänt av honom och en "clearing" till att sitt barnvakt framöver. -Ja, gärna! :o)

Strex efter niotiden på kvällen körde jag hem från Jamie och Cecilias. På vägen beställde jag en pizza och sedan körde jag hem till mammas. (Mamma var iväg på weekenda så jag skulle sova hos henne och passa katterna.) När jag kom hem åt jag pizzan medan jag tittade lite på dansbandskampen och sedan somnade jag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0