Guds avbild

Ett av antikens sju underverk är Fidias Zeusstaty som skapades på 400-talet f. Kr. Satyn var palcerad i ett stort tempel i Olympia och var Zeus viktigaste helgedom. Enligt källor kände människor stor vördnad när de stod framför denna staty; Detta var Gud!


Källor beskriver  statyn som 12 meter hög.

Jag drömmer ibland att jag samtalar med Gud och Gud i mina drömmar symboliseras då av Jesusstatyn i Rio de Janeiro. Jag har haft dessa drömmar vid flera tillfällen. Jag lyfts upp av en osynlig kraft och står öga mog öga med Jesusstatyn och sedan har jag ett samtal med Gud...

Jag kan inte förklara det för er. Men varje gång jag ser Jesusstatyn i Rio får jag rysningar, den symboliserar Gud för mig, precis som jag kan tänka mig att Zeuzztatys gjorde i antikens Grekland.


Kommentarer
Postat av: gud...

det är ju jag ;)

hihi

2008-12-15 @ 23:27:53
Postat av: Jeanna

Är du du Gud, älsklingen?

Jag anser att vi alla är Gud, så visst har du rätt! Du är hur som helst min "Knight in shining armor"! ;o) Puss! Jag älskar dig!

2008-12-15 @ 23:41:43
Postat av: Nina

Jeanna, då ska jag tänka på dig i februari när jag står framför statyn i Rio de Janeiro =)

2008-12-16 @ 09:21:42
Postat av: Jeanna

Ska du dit? Då får du allt tänka på mig och "Gud" när du står där! Får jag gissa ska du vara där 19-25 februari, under karnivalen? Ha det så kul!

2008-12-16 @ 12:10:57
Postat av: Nina

Ja jag ska dit =)



Jag åker den 21 februari så jag hinner med halva karnevalen i alla fall... Sedan blir det Bolivia och Peru också.



Tack, det kommer blir superkul hoppas jag =)

2008-12-17 @ 08:59:41
Postat av: Jeanna

Vad kul med karnivalen, har alltid velat åka dit! (Jag har bara varit i Natal, men aldrig i Rio.) När jag fyllde 30 valde jag mellan Rio och karnivalen och Sydney, men Australien vann till slut.



Peru...hm, säg inte att ni ska bege er upp till Machu Picchu för då blir jag allt avis!



Hur länge ska ni vara borta?

2008-12-17 @ 11:06:31
Postat av: Nina

Åh, Australien....nu blir jag avis. Jag var på väg dit som au pair efter gymnasiet men stannade hemma pga pojkvännen.



Jooooo, vi ska vandra inkaleden och således se Machu Picchu =)

Åker den 21 feb och kommer hem den 22 mars.





2008-12-19 @ 11:10:06
Postat av: Jeanna

Australien var helt Gudomligt! (Förstår att du funderade på att åka dit som Au Pair! Tror du hade gillat det där.) Jag var på väg att flytta dit i våras ett tag och jobba, hade fixat visum och letade jobb och allt. Sedan träffade jag min fd och puckobrud som jag var sket jag i allt! Och nu fyller jag ju 31 i Januari och då blir det genast svårare eftersom det är andra regler som gäller.



Vad härligt med en riktig långresa! :o) Lova att hålla mig uppdaterad om hur det var uppe i Machu Picchu!

2008-12-19 @ 11:24:42
Postat av: Nina

Jag lovar att berätta för dig om resan sen =) Du kommer nog kunna läsa lite på min resedagbok under tiden jag är där också!

2008-12-23 @ 10:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0