Bästa dagen i mitt liv?

Lördagen den 6 december var en underbara dag på alla sätt och vis! Jag och Christoffer tillbringade dagen i Cardiff, huvudstaden i Walse och på kvällen körde vi över till England och staden Bristol. Allt som hände den dagen fick mig att mysa och jag kan ärligt säga att det var en av de bästa dagarna i mitt liv!

En stund efter att vi vaknat vandrade vi hand i hand in mot stadens centrum. Det var 14 grader varmt ute och solen sken, vädret var riktigt härligt! Christoffer hade leende tidigare pekat ut "Clifford Castel" på kartan, han visste att det skulle göra mig glad; Att antligen få se ett riktigt slott.


Clifford Castel

När vi närmade oss stadens centrum såg vi slottet torna upp sig bakom träden. Vi vek av och vandrade genom slottsparken en stund, beundrade slottet och tittade på små ekorrar som härjade runt bland löven och träden.

Efter att jag nöjd hade beundrat slottet en stund och tagit en massa bilder, vandrade vi in mot stadens shoppinggator. Överallt var det julpyntat och julmusik kunde höras lite här och var och jag kom i riktig julstämmning.


Julpyntad galleria i centrala Clifford

Utan krusduller följde Christoffer med mig in i tex inredningsbutiker och möbelaffärer. Vi tittade på vad affärerna hade att erbjuda, pekade ut för varnadra vad vi tyckte om och skulle vilja ha. (Kan erkänna att jag hade ett leende på läpparna när vi hand i hand varndrade runt bland dessa affärerna.)


Vi vandrade i "bling-bling" affärer...


...och i inredning och möbelaffärer.

 Efter vi hade shoppat en stund gick vi in på ett mysigt Café och beställde en lunch.


Lunch: Toast med Kyckling (Christoffer åt med Ham and Cheese) och colslaw. Smaskigt gott!

Efter lunchen började vi dra oss tillbaka mot bilen. På vägen hittade jag en affär jag ville gå in, och sa" 10 minuter bara" till Christoffer. 1 timme senare hade jag handlat klart och hade då fyra kassar i händerna.  Hade då hittat presenter till Mamma, Jamie, Cecilia, Lukas, Felicia och Freja. Hade även hittat lite till mig själv och Christoffer, hihi en av Christoffers chaufförer hade också fått en sak inhandlad till sig. ;o)

Vi gick tillbaka till bilen och körde mot England och Bristol. Starx innan Bristol såg vi en skyllt med "Roman Castel" och vi svängde av och följde skylten. Vi hamnade på ett plats där Romarna hade haft en stad och efter att ha tittat på ruinerna ett tag körde vi åter igen mot Bristol.

När vi kom till Bristol bytte vi om och gick till en klub där ett  band Christoffer ville se skulle spela. Vi drack god öl, buggade och lyssnade på musiken. Någonstans mitten av kvällen bytte min diamantring finger, från höger ringfinger till vänster. ;o) Bandet som spelade var riktigt bra och jag njöt av tillvaron, tänk att äntligen har hittat någon som kan och tycker om att dansa, som älskar musik och som kan hantera att dricka alkohol utan att bli för full.  -Tack käre Gud!

När klubben stägde gick vi hem och la oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0