Rådande tillstånd: På bättrings väg?

Idag är min tredje dag som sjukskriven. Måste medge att det känns otroligt skönt att slippa ha jobbet att tänka på! Så många timmar som jag har lagt där sedan i maj är helt otroligt! All den press, stress och långa dagar som jobbet har orsakat känns nu skönt att slippa ett tag. Jag behövde verkligen det här! Tror att jag verkligen annars hade kunnat bli körd i totala botten.

I tre dagar har jag nu gjort absolut ingenting! Jag menar det, inte ett skit har jag gjort. Mina dagar har bestått av att dansa, titta lite på TV, sitta vid datorn, prata med kompisar i telefon och spela lite guitar hero. Känns skönt att bara ta dagen som den kommer. Imorgon får jag se om jag har ork att ta tag i huset, renoveringen är inte på långa vägar färdig! Jag har fortfarande de två rum kvar att göra färdigt som jag började på under min semester.

När det gäller K så känns det en aningens lite bättre, men jag skulle ljuga för er om jag sa att det kändes bra. Igår accepterade jag att han aldrig mer kommer att vara "min", det var svårt men det finns inget annat att göra än att gilla läget. När jag körde hem från mammas igår körde jag inte genom Mörrum  för att undvika köra förbi hans hus. Idag när jag körde till Karlshamn körde jag inte heller genom Mörrum. Duktig flicka! Jag har inte skickat några sms till honom och jag har heller inte ringt. Vi sa att vi skulle förbi vänner och träffas som sådana, men jag känner nu att jag behöver undvika honom ett tag tills de värsta känslorna har lagt sig. Tänkte först ringa honom och höra och vi skulle hitta på något på fredag eftersom jag inte hade några planer då, men ångrade mig och ringde Annicka istället så nu ska hon bli min "fredagsdate". Hur som helst så har jag beslutat mig för att jag inte alls ska höra av mig till honom denna veckan!

Idag när jag loggade in på Facebook stod det på gårdagens "notifications": "K and X are now friends". (X = ett tjejnamn jag inte vill skriva här.) När jag såg det slutade mitt hjärta slå för ett ögonblick och jag kände hur en klump i magen började att forma sig. Jaha, så han har alltså redan börjat spana, det känns ju inte så kul. Men...till min glädje upptäckte jag sedan att det inte var "min" K utan en annan killkompis vid samma namn. Det var inte han. Jag pustade ut och jag kände hur klumpen försvann igen. Fan med att jag reagerade så! Jag vet ju att han förr eller senare kommer att träffa en ny. Jag hoppas bara att det ska dröja ett tag tills jag har börjat komma över honom.

Kommentarer
Postat av: Malin

Är du sjukskriven, vännen? Hur är det?

Dansa är GRYMT! Blir också jätteglad av det, bara gå ut på klubb med skön musik och dansa är helt suveränt tycker jag. Förstår vad du menar!

Stor kram

2008-08-31 @ 21:39:12
URL: http://malinojag/blogspot.com
Postat av: Jeanna

Hej Nane-Gumman.

Japp, Fröken Jeanna är sjukskriven med diagnos "utmattningssyndrom". Var först sjukskriven i två veckor på 100% men har nu blivit sjukskriven ytterligare två veckor (inte ett skit gör jag omd agarna!).

Dansa ja! Gud vad jag älsakr det! :o)

Puss på dig, min älskling! Jag saknar dig massor!

2008-09-01 @ 10:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0